Категорії
Загальне

11 підказок для організації часу та простору

Якщо ти задаєшся питаннями, як сприяти реалізації своїх планів, як правильно організувати свій день і втискати більше справ у той щоденний проміжок часу, коли не спиш, ця стаття може виявитися корисною і передувати приємним змінам. Інколи справ дійсно більше ніж нас, але частіше проблема полягає в тому, що ми губимося в собі, витрачаємо час нераціонально, живемо так, як звикли, а не так, як хочемо.

Нижче я наведу 11 нескладних підказок, якими послуговуюся у своєму житті.

1. Думай, чого хочеш, і як досягти цього. Обдумай свої бажання і наміри. Склади список всього, що тобі хочеться – починаючи від чогось несерйозного до кар’єри або особистого життя. Ми думаємо багато і часто, але часто саме фіксація ідеї на папері передує її реалізації. Обдумай, що з отриманого переліку є пріоритетним і що можна реалізувати в першу чергу.

І не бійся мріяти. У моєму житті було багато несподіваних моментів, які колись здавалися мені неможливими.  Обмежуючи себе в голові, ми власноруч створюємо штучні і непотрібні бар’єри.

2. Щось здається складним – розпиши по етапам. Якщо щось видається складним, величезним і лякаючим, коли навіть не знаєш як починати, візьми листок паперу і розпиши реалізацію своїх планів по етапам – спочатку опорні точки, а потім детально. Це допоможе почати, продовжити і закінчити. Виокреми можливі складнощі, слабкі сторони тощо, пошукай інформацію або спробуй подивитися з іншого боку. Це допоможе зібратися з думками і скласти уявлення про стан речей.

3. Скажи «Ні» відмовкам. Керуючись страхом, невпевненістю, лінощами, ми вигадуємо тисячі відмовок, видаючи їх за реальні перешкоди. Качати прес заважає не відсутність сексуальних шортиків, власного тренера, ефективних вправ, спортклубу під боком, а лінощі. Вигадуючи ілюзорні перешкоди, ми даємо собі час на їх подолання або виправдовуємося перед собою та оточуючими.

4. Щоденник (ежедневник) – твій органайзер. Щоденник є геніальним винаходом, ефективним засобом самоконтролю та організації себе та власного часу. Записуючи справи у щоденник, ми не осмислюємо той обсяг роботи, який має бути виконаний за певний період часу, а і вчимося дисципліні та самоорганізації. Записуй важливі справи протягом місяця і відмічай зроблене або незроблене. Через місяць помітиш, що почав встигати більше.

Оцінюй реально, що можеш виконати за день. Можна писати двадцять завдань, виконувати три і поступово сприймати щоденник несерйозно. Уникай цього.

Часто без системності та регулярності результату не буде. Хочеш робити вправи для очей, вчити двадцять іноземних слів, випивати вісім склянок води щодня? Запиши це у щоденник і викреслюй зроблене.

5. Проаналізуй, що з твоєї щоденної рутини є корисним, а що – ні. Куди дівається час, які космічні чорні діри поглинають його? Від чого можна відмовитися? Одна справа, якщо ти дійсно отримуєш задоволення від улюбленого серіалу, кожен скидає напругу у власний спосіб. Але можна дивитися його на автоматі, заповнюючи свій день, або тому, що пасивно поглинати інформацію легше ніж почати займатися чимось невідомим. Звільни час для того, що дійсно приносить користь і задоволення.

Протягом дня аналізуй, чи корисно те, чим ти займаєшся.

6. Не зосереджуйся на негативі. Не варто мучити себе відчуттям провини за помилки. Відмічай свої успіхи. Усвідомлення того, що певні твої плани вже втілилися в життя, надихає.

7. Знай, де що лежить. Це економія часу. Впорядкуй свій простір відповідно до потреб та бажань. Взяв щось – потім одразу повертай на місце, інакше забудеш. Так починається хаос. Для важливих речей (флешка, ключі, мобільний) відведи постійне місце.

8. Позбудься зайвого. Одразу звільниться місце для нового в твоєму житті. Потрібні речі легше знаходити, коли вони не тонуть в суцільному хаосі. Менше речей – більше вільного місця, приємніша атмосфера вдома.

Люди не викидають мотлох з декількох причин, одна з них – «А раптом знадобиться?». Буває і так, але переважно відшукати річ, яка лежала «десь там», просто нереально – вона надійно захована під завалами мотлоху, що так само чекає свого дня і своєї нагоди.

Однозначно потрібно позбуватися поламаних речей, того, що вже не може виконувати свої функції, що викликає неприємні спогади.

Ще одна причина, чому лишаються старі, непотрібні речі – ностальгія. Але одна справа – лишити декілька шкільних зошитів із своїм дитячим почерком, а інша справа – три стовпчики зошитів і зо двадцять підручників на антресолях, які просто займають місце.

9. Звільни себе від негативних емоцій. Проаналізуй, як часто ти відчуваєш роздратування, агресію, заздрість. Ці емоції втомлюють, виснажують і переважно не ведуть ні до позитивних змін. Знемагаючи в заторі в маршрутці, яка до того ж майже розвалюється, можна битися головою о вікно зі злості, але від цього транспорт швидше не поїде. Емоція не змінить ситуації. Чи не легше економити свою ментальну енерегію?

10. Цінуй, що маєш. Футболіст Зінедін Зідан сказав: «В дитинстві я плакав, бо не мав кед. А потім я побачив людину, в якої не було ніг». Можеш вільно рухатися, пересуватися по місту без сторонньої допомоги, бачити, чути, говорити без заїкання? Для когось це мрія, а інколи і недосяжна.

11. Є речі, які ти або робиш, або ні. Любко Дереш писав: «Все, що робиться, робиться або зараз, або ніколи». На мій погляд, ще є «Всьому свій час». Але все ж, хтось шукає мотивацію, видумує, як дотримуватися чогось, створює для себе оптимальні умові. А хтось робить. І в цьому полягає різниця.

Тесленко Катерина